vrijdag 27 juli 2012

Groente in de tuin



Zomer! Zon en regen, erg goed voor de planten in de tuin. Even niet opletten en de tuin is een halve jungle. Goed voor het vakantie gevoel!

Vorig jaar was ik maar eens begonnen met het laten groeien van wat groente. Tomaatjes leek me wel een veilige start. Dit jaar is het uitgebreid: radijs, tomaatjes, paprika, frambozen en pepers.

De radijs had ik zelf op gekweekt uit zaadjes, maar dat was geen succes. Het zijn planten geworden, maar geen radijsjes te vinden in de grond. Volgend jaar zal ik mij beter inlezen en fatsoenlijk zaad halen.

De tomaat groeit gigantisch, hopelijk heb ik volgende week een eerste oogst.





De paprika doet goed zijn best. Er hangen al veel pepertjes aan, ben erg nieuwsgierig hoe die veranderen in een paprika!




De hete pepers, 2 verschillende soorten, groeien gestaag door. Een van de planten is al voorzien van wat pepertjes, de andere krijgt net de bloemen. Het begin is er. Rechtsboven zie je het begin van de pepers.


De frambozen groeien hoog, hebben wat bloemen, maar ik heb nog maar 2 frambozen kunnen oogsten. Maar nu ziet het er iets beter uit...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten